Nordic walking.

Nordic walking. Dyscyplina stara jak chodzenie i młoda, co do techniki uprawiania.

Krzysztof Ruszkiewicz, , Wybierz sport dla siebie

Wyszła z biegówek w Skandynawii. Polish walking przypomina niestety chodzenie o kulach. Aktywacja górnej części ciała w ruchu lokomocyjnym. Trochę techniki. Kijek nie jest do zdobywania przestrzeni, nie powinien przekroczyć linii stopy. Odpychamy się kijkami do tyłu, żeby przenieść ciężar ciała do przodu. Kijek odciąża nogi i kręgosłup. Trochę opieramy się na nim, od linii barków w dół odciążamy. Przy kłopotach ze stopami, kolanami, kręgosłupem może nornic walking służyć jako rehabilitacja i być pomocne przy powrocie do aktywności. Ruch może być szybszy a ból i zmęczenie mniejsze. Nie tylko dla seniorów! To sport dla wszystkich! Aby były efekty należy poświęcić kilka chwil na naukę techniki chodzenia. Warto skorzystać z pomocy instruktora. Sport zdrowy – nie trzeba biec, nie ma kompresji powierzchni stawowych, jak podczas biegu. Dobry trening dla odchudzających się. Przeciążenie tylko wtedy, gdy przesadzisz z liczbą wyjść i intensywnością. Sport niezbyt kosztowny – potrzebne kije i dobre buty. 

Krzysztof Ruszkiewicz

Autor Krzysztof Ruszkiewicz

fizjoterapeuta

Słowa kluczowe

nordic walking , chodzenie

Artykuły powiązane