Jak się odchudzić – szukamy motywacji.

Jak się odchudzić – szukamy motywacji. Katorżnicze głodówki pozbawiają organizm składników odżywczych a nie kilogramów.

Aleksandra Hutna, , Dieta i żywienie, Mistrzowie sportu, Rady dla ćwiczących

Wielu z nas próbowało – najczęściej nieskutecznie - wytrwać na katorżniczych dietach-głodówkach, pozbawiających organizm wszelkich wartości odżywczych. To na pewno nie jest dobra droga do wymarzonej sylwetki.

Pozwól tym razem wskazać sobie właściwą drogę! Utrata zbędnych kilogramów powinna zacząć się już w naszej głowie – powinniśmy postawić sobie cel, do którego z odpowiednią motywacją będziemy dążyć. Następnym przystankiem na mapie naszego ciała jest żołądek, albowiem 70proc. sukcesu stanowi odpowiednie odżywianie, a pozostałe 30proc. aktywność fizyczna.

Gdy już oczyścimy umysł z wcześniejszych niepowodzeń, postawimy sobie wymarzony, ale realny cel, warto abyśmy uzmysłowili sobie, czym tak naprawdę powinna być dla nas dieta. Dietą nie wolno określać tymczasowego powstrzymania się od jedzenia niektórych produktów, dietą jest długotrwała i- na stałe - zmiana naszych nawyków żywieniowych na zdrowsze. Wszystko, co dostarczamy swojemu organizmowi ma na niego wpływ. W takim razie powinniśmy jeść? Najbezpieczniejszym rozwiązaniem będzie zwrócenie się o pomoc do specjalisty – dietetyka, który na podstawie badań oraz ankiety ułoży dla nas indywidualny jadłospis. Wielu trenerów personalnych ma również taką wiedzę. Więcej przeczytasz w tym tekście.

Nie za szybko          

Należy pamiętać, że utrata nadmiernej tkanki tłuszczowej może rozciągać się na wiele miesięcy ciężkiej pracy i nie powinna, co więcej – nie będzie procesem krótkotrwałym. Potrzebne będą pokłady cierpliwości, ponieważ optymalny spadek masy ciała wynosi 0,5kg na tydzień. Początkowe, wysokie i zaskakująco szybko uzyskane rezultaty są nieco mylące – najczęściej organizm pozbywa się nadmiaru wody. Jednocześnie zmiana diety wywołuje w nim swego rodzaju reakcje obronne; organizm stara się niwelować skutki ograniczenia kalorii, stąd moment przestoju, w którym wiele osób rezygnuje. Jedynym sposobem na przetrwanie tego okresu jest potężny zastrzyk motywacji, który doda nam pozytywnej energii tak potrzebnej w walce z własnymi słabościami.

Razem z trenerem

Niezbędnym czynnikiem na drodze do osiągnięcia wspaniałej formy jest aktywność fizyczna, którą powinniśmy dostarczać organizmowi każdego dnia. Doskonałymi sposobami na spalenie kalorii są takie czynności jak: bieganie, pływanie, jazda na rolkach, jazda na rowerze czy spacer – w kolejności od najefektywniejszej. Świetnym rozwiązaniem może okazać się również siłownia – swoista kuźnia dobrej kondycji i smukłej sylwetki. W tym miejscu możemy ćwiczyć wybrane partie ciała pod okiem trenera, który zadba o spersonalizowany plan treningowy, jak i o technikę wykonywanych ćwiczeń - klucz do sukcesu. Siłownie oferują wachlarz zajęć fitness - od statycznych ćwiczeń pilatesu po energiczną zumbę. Jest to rozwiązanie dla osób, które pragną urozmaicić swój codzienny jogging i wprowadzić do niego ćwiczenia wzmacniające mięśnie oraz tych, którzy mają zamiar spalić zbędne kalorie. Przykładowy trening interwałowy może spalić aż do 700kcal jednorazowo!

Dieta + ćwiczenia = chudnięcie

Chociaż problem utraty zbędnych kilogramów dotyczy obu płci, nie możemy postawić znaku równości pomiędzy sposobami odchudzania kobiet i mężczyzn. Ze względu na różnice w budowie ciała, w proporcjach tkanki tłuszczowej do mięśniowej, inaczej oblicza się liczbę niezbędnych do przyswojenia kalorii. Niewielkie odstępstwa od diety nie mają  dla panów tak dużych konsekwencji jak dla pań.  

            Aby i tym razem Twoje postanowienia nie znikły w wirze początkowych niepowodzeń, uzbrój się w cierpliwość, budowaną na niezniszczalnej motywacji, ale przede wszystkim zauważ nierozerwalny związek właściwego odżywiania się z aktywnością fizyczną. Dieta i sport są jak trybiki w machinie napędzającej utratę nadmiernej tkanki tłuszczowej – tylko razem współpracując są w stanie pomóc Ci stawiać kroki na drodze do wyznaczonego sobie celu; do sukcesu, który jest niczym innym jak wysiłkiem powtarzanym każdego dnia.

Aleksandra Hutna

Autor Aleksandra Hutna

Wielbicielka zdrowego i aktywnego stylu życia. Dzień bez treningu na siłowni to dla niej dzień stracony.

Słowa kluczowe

dieta cud , zbędne kilogramy

Artykuły powiązane