Ćwiczenia na basenie.

Ćwiczenia na basenie. Basen to nie tylko crawl i żabka. Można się tam ostro zmęczyć na inne sposoby.

Joanna Kurda-Słodkowska, , Wybierz sport dla siebie

Wymyślono wiele programów treningowych do wykonywania w basenie. Nawet nie trzeba pływać, wykorzystywana jest naturalna gęstośc wody, czyli zwiększony opór, który stawia.

Aquacycling, aquabike, aquaspining, hydrospining – trening cardio prowadzony w wodzie na specjalnym rowerze stacjonarnym, w rytm muzyki. Doskonały sposób na spalenie tkanki tłuszczowej, pozbycie się cellulitu, dotlenienie organizmu, poprawę kondycji, zwiększenie wydajności pracy płuc i serca. Nie obciąża stawów, zmęczenie jest mniej odczuwalne. Jeśli brak jest przeciwwskazań medycznych - dla wszystkich, niezależnie od wieku.

Aqua aerobic – gimnastyka w wodzie. Wzmacnia gorset mięśniowy, przyspiesza proces spalania tkanki tłuszczowej, a więc pomaga zlikwidować cellulitis, ujędrnia. Środowisko wodne zapewnia odciążenie kręgosłupa, sprzyja rozluźnieniu mięśni, hartuje i przywraca witalność. Ćwiczenia dla wszystkich.

Aqua walking – marsz w wodzie z dodatkiem prostych ćwiczeń. Zalecany dla osób początkujących oraz po urazach aparatu ruchu, cierpiących na reumatyzm, dla seniorów.

Aqua Power – trening kompleksowy wytrzymałościowy i wzmacniający z wykorzystaniem przyrządów zwiększających oporność wody. Celem jest poprawa kondycji, siły, ruchowości stawów. W przyjemny sposób kształtuje sylwetkę, poprawia funkcjonowanie układu oddechowo-krążeniowego.

Aqua Fatburner – trening siłowo-wytrzymałościowy, ukierunkowany na spalanie tkanki tłuszczowej, wykonywany bez przerw, dla osób bezskutecznie walczących z nadwagą.

Aqua Circiut Training – obwodowy trening wytrzymałościowo-wzmacniający. Jest to tzw. mini siłownia w wodzie. Podczas zajęć wykorzystywany jest różnorodny sprzęt. Ćwiczenia są proste, ale organizacja treningu powoduje, że bywają wyzwaniem dla uczestników.

Aqua Intervall Training – najbardziej intensywny trening z rodzaju Aqua fitness. Czas pracy i regeneracji jest z góry określony i odbywa się w rytm specjalnie dobranej muzyki. W zależności od zaawansowania grupy, treningi interwałowe mogą mieć różny poziom intensywności. (Po zakończeniu wysiłku szybkość lipolizy, czyli rozpadu komórek tłuszczowych i wracają szybko do wartości spoczynkowych). Wolne kwasy tłuszczowe, czyli te z lipolizy, są głównym, ale nie jedynym źródłem energii w czasie wysiłku o intensywności ok. 50% VO2 max. Przykładowy kalkulator przeliczający tę wartość na HR (tętno) względem wieku: http://www.shapesense.com/fitness-exercise/calculators/heart-rate-and-percent-vo2max-conversion-calculator.aspx

Aqua Step – ćwiczenia w wodzie z użyciem platformy. Trenują zmysł równowagi, wzmacniają mięśnie dolnych partii ciała, poprawia się koordynacja ruchowa oraz wzmacniane są dolne partie ciała.

Aqua Jogging – poprawia wydolność układu oddechowo-krążeniowego, wytrzymałość i siłę. Wykorzystuje się kamizelki lub pasy, które ułatwiają lub utrudniają bieganie w wodzie. Woda daje opór, więc można spalić tutaj więcej kalorii. Zaletą jest niskie ryzyko kontuzji.    

Aqua Dance – zajęcia koordynacyjno-wytrzymałościowe, trening odbywa się według choreografii ułożonej do określonej muzyki, z wykorzystaniem prostych kroków i różnych kombinacji ruchów.  Z odpowiednio dobraną intensywnością sprzyjają spalaniu dużej ilości kalorii.

Aqua Kickboxing, Aqua Boxing – zajęcia z wykorzystaniem elementów zapożyczonych z różnych sztuk walki, dużo kopnięć, ciosów, które wykonywane w wodzie wymagają innej koordynacji ciała. Wzmacniają górne i dolne partie mięśni.

Aqua TBC (Total Body Condition) – ćwiczenia w wodzie z wykorzystaniem hantli, ciężarków i innych przyrządów zwiększających opór wody. Zajęcia poprawiają ogólną kondycję organizmu oraz świetnie rzeźbią sylwetkę.

Aqua ATC (Aqua Antycellulit) – ćwiczenia ujędrniające mięśnie nóg, pośladków, brzucha, ramion. Doskonała oręż do walki z cellulitisem.

Aqua slim – specjalnie dobrany zestaw ćwiczeń w wodzie przyspieszający przemianę materii i spalanie tkanki tłuszczowej, wyszczuplających sylwetkę.

Aqua Joga, Aqua Stretch – ćwiczenia statyczne prowadzone w cieplejszej wodzie, ruchy wykonywane są w sposób płynny, spokojny z zatrzymywaniem pozycji. Dla wszystkich.

Aqua Pilates – pilates w wodzie. Celem tych ćwiczeń jest wzmocnienie głębszej wartswy mięśni  tułowia oraz mięśni dna miednicy. Są to zajęcia relaksujące, mające poprawić świadomość ciała. Dla wszystkich.

Joanna Kurda-Słodkowska

Autor Joanna Kurda-Słodkowska

Ćwiczy regularnie, tańczy, umysł trenuje pisząc artykuły.

Słowa kluczowe

nauka pływania , aqua step , pływanie , basen , aqua aerobic

Artykuły powiązane