Trening z dzieckiem w domu.

Trening z dzieckiem w domu. Jak ćwiczyć z dzieckiem w domu? Poniżej przykładowy zestaw ćwiczeń w parze.

Joanna Kurda-Słodkowska, , Rady dla ćwiczących

Jak spędzić popołudnie z dzieckiem w domu? Zabawa w fitness klub witana jest zwykle z dużym entuzjazmem! Rozkładamy matę, włączamy muzykę i wymiennie z dzieckiem stajemy się instruktorem fitness. Zajęcia mogą trwać 30-40 minut.

Rozgrzewka z dzieckiem

Ćwiczenia rozgrzewające przygotowują mięśnie do wysiłku i rozgrzewają stawy oraz podnoszą puls i ciśnienie krwi. Jednym słowem przygotowują organizm do wysiłku fizycznego.

  1. Zaczynamy od krótkiego, ale coraz bardziej intensywnego biegu w miejscu, ramiona zgięte w łokciach.
  2. Następnie robimy pajacyki – proste ćwiczenie, które powoduje wiele radości i śmiechu – 10 podskoków.
  3. Stajemy w lekkim rozkroku i rozpoczynamy krążenie ramion w przód i w tył – po 10 razy w jedną stronę i w drugą.
  4. Następnie podnosimy na przemian zgiętą w kolanie nogę na wysokość biodra z równoczesnym klaskaniem dłońmi pod udem – 10 razy noga prawa i 10 razy noga lewa.
  5. Stajemy w rozkroku i przenosimy ciężar ciała raz na jedną, raz na drugą nogę, starając się rozciągać ścięgna.

Jakie ćwiczenia treningowe z dzieckiem?

Do proponowanego zestawu ćwiczeń potrzebna nam będzie piłka.

  1. Kładziemy się z dzieckiem na podłodze na plecach, stopami do siebie, siadając przekazujemy sobie piłkę i kładziemy się z powrotem na plecy. Powtarzamy 10 razy.
  2. Teraz kładziemy się z dzieckiem na podłodze na plecach głowami do siebie i podnosząc nogi w górę, przekazujemy sobie piłkę nad głową, następnie opuszczamy nogi nie dotykając podłogi. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy.
  3.  Siadamy na podłodze, podwijamy nogi, unosimy się na rękach i nogach, pupę dźwigamy najwyżej jak możemy, brzuch wciągnięty i maszerujemy przed siebie. Możemy wyznaczyć linię i zrobić wyścigi.
  4. Kładziemy się na brzuchu na podłodze i „płyniemy” żabką. Używamy rąk, podnosimy ciało nad podłogę do wysokości klatki piersiowej i opadamy. Na koniec siadamy na piętach, ręce opieramy o podłogę i wyciągamy daleko przed siebie. 
  5. Siadamy naprzeciwko siebie, chwytamy się z dzieckiem za ręce, rozkładamy nogi szeroko i wzajemnie je blokujemy. Teraz ciągniemy się wzajemnie do przodu i rozciągamy ścięgna pod kolanami.

Ćwiczenia na zakończenie treningu  

  1. Siadamy po turecku naprzeciwko siebie, prostujemy plecy, podnosimy ręce w górę i wyciągamy się „wydłużając” raz jedną, raz drugą rękę.
  2. Wyciągamy ręce przed siebie, splatamy dłonie i wypychamy plecy do tyłu.
  3. Kładziemy się na plecach, zginamy nogi w kolanach i kładziemy je na lewą stronę, wyciągając równocześnie prawe ramie w bok i odwracając głowę w prawą stronę. Ćwiczenie powtarzamy na przeciwną stronę.
  4. Leżąc na plecach podciągamy nogi pod brodę i robimy kołyskę.

Po takiej wspólnej dawce ruchu zarówno dziecko, jak i mama lub tata będą bardzo zadowoleni.

Joanna Kurda-Słodkowska

Autor Joanna Kurda-Słodkowska

Ćwiczy regularnie, tańczy, umysł trenuje pisząc artykuły.

Artykuły powiązane