Bądź dobry dla siebie i trenuj!

Bądź dobry dla siebie i trenuj! Regularne treningi mogą być pierwszym krokiem do wielkich zmian w życiu!

Joanna Kurda-Słodkowska, , Wybierz sport dla siebie

Aktywność fizyczna to najlepsza rzecz, jaką możemy dla siebie zrobić. Podniesiemy poczucie szczęścia, opanujemy stres, dodamy sobie energii. Codzienny trening i kontakt z własnym ciałem, mogą być pierwszym krokiem do ustalenia nowej hierarchii wartości. A świadomość panowania nad własnym życiem, to bardzo istotny element zadowolenia i spokoju wewnętrznego. 

Dlaczego warto trenować?

  1. Samozadowolenie - nikt nas tak nie pochwali, jak my sami siebie. I właściwie żadna pochwała płynąca z zewnątrz nie jest satysfakcjonująca, gdy mamy do siebie pretensję. Treningi, umiejętność wygospodarowania czasu i pokonania słabości, ciągłego "nie chce mi się" lub "później", daje nam siłę i wiarę we własną sprawczość. Powoduje, że możemy sobie zaufać i dać samemu sobie oparcie. Gdy wierzymy sobie i w siebie, możemy przyjmować wszystkie pochwały z zewnątrz ze spokojem i ciepłym dystansem😊, bo przecież miło być docenionym również przez innych ludzi, ale nie wytrąci nas z równowagi również krytyka.
  2. Pozbędziemy się stresu – nasze ciało nie będzie nam służyć bezwarunkowo! Ono wysyła do nas sygnały! Spięte i obolałe mięśnie, przeciążone stawy, ból kręgosłupa, ból głowy, kiepska kondycja, problemy z układem pokarmowym i inne problemy zdrowotne, często są konsekwencją stresu i siedzącego trybu życia. Sport idealnie pomoże nam pozbyć się napięcia, pomoże rozluźnić ściśnięty żołądek, mięśnie karku, wyprostować plecy. Dla niektórych osób metodą, aby znaleźć równowagę będzie trening mentalny, oparty na medytacji, ćwiczeniach oddechowych, np. joga lub pilates czy BodyArt. Ci, którzy czują, że muszą się wyładować, wybiorą Zumbę, cycling, kickboxing, tenis. Wybierzmy sobie taką aktywność fizyczną, która pozwoli nam zająć myśli, rozluźnić mięśnie, zrzucić napięcie i uwolnić głowę.
  3. Dostaniemy więcej energii – sport to zastrzyk energii. Stres i poczucie przytłoczenia codziennymi obowiązkami powoduje, że potrafimy czuć się absolutnie wypaleni. Aktywność fizyczna to źródło, z którego możemy czerpać całymi garściami! Im bardziej jesteśmy wyczerpani psychicznie, tym bardziej powinniśmy zmusić się do ruchu. To może być szybki spacer, połączony ze świadomym oddechem. Głęboki oddech przeponowy uspokoi nas a ruch wyzwoli skumulowane wewnątrz organizmu napięcie. Poczujemy się szczęśliwsi, gdy wyrzucimy z siebie złe emocje. Gdy wolimy trening poranny – ruch doda nam energii na cały dzień.
  4. Rozwiniemy swój mózg – ruch wspomaga tworzenie się nowych połączeń neuronowych w mózgu. Ścieżki neuronowe wykształcone ruchem są dużo trwalsze, niż te wykształcone jedynie podczas pracy umysłowej. Nie zapominamy jazdy na nartach, rolkach, rowerze nawet jeśli długi czas nie wykonujemy tych czynności. Natomiast  umiejętności nabyte jedynie pracą mózgu, musimy cały czas wykorzystywać. W innym wypadku - zapomnimy, np. język obcy. Wybierajmy treningi zróżnicowane, nieprzewidywalne, do których umysł nie może się przyzwyczaić, wówczas mózg tworzy nowe połączenia neuronowe. Takie aktywoności to taniec, gimnastyka lub gry zręcznościowe – tenis, badminton.
  5. Piękna sylwetka – to nagroda za wytrwałość, która poprawi nam nastrój na długi czas!

Jakie korzyści z regularnych treningów?

Wiara w siebie, mocniejszy organizm, silniejsze serce, bardziej elastyczne mięśnie, lepsza kondycja, nowe znajomości - to tylko kilka korzyści wynikających z aktywności fizycznej. Nasze ciało ją uwielbia, nasz umysł również. Nie zastanawiajmy się, czy nam się chce. Porzućmy elektryczne hulajnogi, samochód, windę. Posłuchajmy naszego organizmu, przecież nasze ciało to MY! A ono sygnalizuje, czego potrzebujeMY!

Joanna Kurda-Słodkowska

Autor Joanna Kurda-Słodkowska

Ćwiczy regularnie, tańczy, umysł trenuje pisząc artykuły.

Artykuły powiązane