Napoje rozgrzewające.

Napoje rozgrzewające. Kakao i jesień to niemal synonim! Pijmy kakao, bo jest zdrowe i odchudza!

Joanna Kurda-Słodkowska, , Dieta i żywienie

Jesienne temperatury za oknem, czas więc na rozgrzewające napoje. Nie wszystkie muszą być kaloryczne i niezdrowe. Poniżej kilka propozycji. Możemy po nie sięgnąć bez obawy, że zafundujemy sobie dodatkowe kalorie. Dzisiaj propozycje na bazie kakao. Zawiera ono antyoksydanty, ma działanie przeciwutleniające i przeciwzapalne, łagodzi skutki stresu, chroni układ krwionośny, sprzyja odchudzaniu, zawiera minerały: żelazo, cynk, magnez. Napój możemy przygotować zarówno na bazie mleka zwierzęcego, jak i roślinnego. Mleko sojowe ma podobną ilość białka i wapnia do mleka krowiego. Napoje mleczne migdałowe, ryżowe czy kokosowe mają mniej białka i wapnia, za to ryżowe jest słodkie, ma więcej cukru a kokosowe więcej tłuszczu. Sprawdźmy skład i do dzieła!

Kakao z nutą pomarańczy

Składniki:

v  Gorzkie kakao niesłodzone

v  Mleko roślinne lub zwierzęce 500ml

v  Goździki w proszku

v  Kardamon

v  Sok z pomarańczy

Gotujemy mleko. Odlewamy ok. 100ml, aby rozmieszać kakao. Łączymy ze sobą wszystkie składniki, chwilę gotujemy, słodzimy miodem.

Czekolada na gorąco w wersji niskokalorycznej

v  Gorzkie kakao niesłodzone

v  Mleko roślinne lub zwierzęce

v  Cynamon

v  Gorzka czekolada

v  Anyż

v  Wanilia

Mleko gotujemy, odlewamy odrobinę, aby rozmieszać kakao. Następnie łączymy wszystkie składniki, dodajemy szczyptę cynamonu, wanilię, anyż i rozpuszczamy gorzką czekoladę. Zdejmujemy z ognia i słodzimy miodem lub cukrem brązowym.

Pikantna czekolada na gorąco

v  Gorzkie kakao niesłodzone

v  Mleko roślinne lub zwierzęce

v  Gorzka czekolada

v  Chili

v  Kardamon

v  Imbir

v  Cynamon

Mleko gotujemy, odrobinę odlewamy, aby rozmieszać kakao. Następnie dodajemy przyprawy, łączymy wszystkie składniki, rozpuszczamy czekoladę, mieszając. Słodzimy łyżeczką cukru brązowego lub miodu.

Przepisy są proste, ale urozmaicają nam trochę znany od dawna trunek. Miód, wanilia lub anyż, cynamon lub sok z owoców i za każdym razem smakujemy inny napój. Przyprawy dodatkowo rozgrzewają, pobudzają przemianę materii i dodają nam energii. 

Niedługo propozycja na zimowe herbaty :)

Joanna Kurda-Słodkowska

Autor Joanna Kurda-Słodkowska

Ćwiczy regularnie, tańczy, umysł trenuje pisząc artykuły.

Artykuły powiązane