Dieta 1000 kalorii. Z czym to się je?

Dieta 1000 kalorii. Z czym to się je? Jest bardzo restrykcyjna i powinna być stosowana krótko!

Joanna Kurda-Słodkowska, , Dieta i żywienie

Gwarantuje rzeczywiście szybki spadek wagi, ale zarazem daje niemal gwarancje tzw. efektu jo-jo. Nie uczy prawidłowych nawyków żywieniowych a podczas jej stosowania będziemy odczuwać głód.

Zalety i wady diety 1000 kalorii

Zalety - można na pewno wymienić dwie:

  1. Daje szybkie efekty, ale obarczone ryzykiem powrotu do poprzedniej wagi po zakończeniu.
  2. Jest to dieta zróżnicowana, z dokładnie wyliczoną liczbą kalorii do każdego posiłku.

Wady – tych jest na pewno więcej:

  1. Dieta powoduje niedobory witamin i składników mineralnych, większą wagę przykłada się do kaloryczności produktów niż do ich wartości odżywczych.
  2. Przy dłuższym stosowaniu spowalnia metabolizm – organizm pozbywa się tkanki mięśniowej, gdyż jej utrzymanie to duży wydatek energetyczny.
  3. Niedożywiony organizm, uruchamia mechanizmy, które pozwalają mu przetrwać okres głodu. Człowiek staje się bardziej apatyczny, ma problemy ze skupieniem uwagi, jest rozkojarzony, bardziej zmęczony.
  4. Długotrwale stosowana dieta 1000 kcal może prowadzić do zaburzeń odżywiania, zaburzeń hormonalnych, wzrostu, miesiączki i innych.

Jak stosować dietę 1000 kalorii?

Dieta ta może być stosowana nie dłużej niż miesiąc. Stracić można kilka kilogramów. Nie jest odpowiednia dla osób poniżej 18 roku życia i powyżej 60., dla kobiet w ciąży i karmiących. Jest to dieta niskokaloryczna, ale duża objętościowo, aby „oszukać” organizm. Opiera się na produktach, które mają dużą zawartość błonnika, spożywać powinniśmy duże ilości warzyw i owoców z niską zawartością węglowodanów, pić duże ilości wody, jeść chude mięso. Nie wolno pić alkoholu. Najlepiej rozłożyć sobie równomiernie ilość spożywanych kilokalorii. Np.:

Śniadanie 200 kcal

II śniadanie 150 kcal

Obiad 350 kcal

Podwieczorek 100 kcal

Kolacja 200 kcal

Dieta 1000 kalorii jest drogą na skróty. Nasz organizm to skomplikowana materia i nie lubi takich rozwiązań. Zamiast stosować restrykcyjne diety, lepiej dostosować ilość spożywanych produktów do naszego stylu życia i włączyć aktywność fizyczną. Odchudzanie to proces, nie wyścig! A procesy wymagają czasu, aby przyniosły efekt. Przybieranie na wadze to również proces. Nie tyjemy przecież z dnia na dzień. Pozwólmy naszemu organizmowi przestawić się na inne tory powoli, ale konsekwentnie. A odpłaci się nam dobrą kondycją i trwałą, niższą wagą! Bez efektu jo-jo.   

Joanna Kurda-Słodkowska

Autor Joanna Kurda-Słodkowska

Ćwiczy regularnie, tańczy, umysł trenuje pisząc artykuły.

Artykuły powiązane