Fitness to nie nuda!

Fitness to nie nuda! W klubach znajdziemy wiele ekscytujących form ruchu. Można tańczyć oraz latać!

Joanna Kurda-Słodkowska, , Rady dla ćwiczących

 Jeżeli nie lubisz grupowych, klasycznych zajęć w klubie, chcemy Ci podsunąć inny pomysł na ruch! Jest tak duża propozycja ciekawych zajęć, że nie będziemy czuć po nich znudzenia. A wręcz dodadzą nam energii i chęci na więcej. Oprócz świetnego samopoczucia, otrzymamy efekty w postaci dobrej kondycji, świetnej figury i pozytywnego nastroju - w pakiecie!

Bruleska

Kojarzy się z rewią, kabaretem, stylistyką pin-up, emanuje kobiecością i przepychem strojów. To taniec, który eksponuje kobiece wdzięki, ale to również świetna zabawa, która pomaga poprawić kondycję i koordynację ruchową, spalić zbędne kalorie, wymodelować sylwetkę. Podczas zajęć trenujemy mięśnie nóg, pośladków, brzucha i ramion. Stałym elementem są również ćwiczenia wzmacniające i rozciągające. Bruleska to aktywność, która świetnie uczy świadomości własnego ciała, wzmacnia pewność siebie. To taniec dla wszystkich, niezależnie od wieku i wytrenowania. Ogromna przyjemność dla osób, które lubią uczyć się nowych choreografii, będziecie wychodzić  z zajęć uśmiechnięte, zmęczone i odprężone. Zajęcia możemy znaleźć zarówno w klubach fitness (czasem pod nazwą sexy dance), jak również w szkołach tańca.

Dance Aerobic

Jeżeli lubicie tańczyć – dance aerobic jest właśnie propozycją dla Was! To doskonałe ćwiczenie cardio, wzmacnia układ krążenia i układ oddechowy, poprawia kondycję i koordynację. Taniec jest świetnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów. Podczas zajęć wykorzystywane są różne tańce: jazz, tańce arabskie, hip-hop, flamenco, taniec brzucha. Po opanowaniu podstawowych kroków i układów choreograficznych, z powodzeniem możemy zapomnieć, że jesteśmy na sali ćwiczeń. Zmiany tempa i zmiana kroków powoduje, że nie będziemy się nudzić! Zajęcia są bardzo relaksujące, odstresowujące. No i dzięki nim nasze ruchu nabiorą płynności i gracji.

Trampoliny

Na trampolinach skaczą nie tylko dzieci! To aktywność często wybierana również przez dorosłych. Trampoliny to doskonała zabawa i alternatywa dla monotonnych treningów. Doskonała metoda na odchudzenie. Godzina skakania na trampolinie to prawie 1000 kalorii mniej. Dodatkowo przyspieszona przemiana materii powoduje, że organizm lepiej wchłania składniki odżywcze. Skakanie wzmacnia kości, stają się bardziej gęste i silniejsze. Do tego, trening na trampolinie poprawi naszą równowagę. Niestabilne podłoże powoduje, że koncentrujemy się mocniej na utrzymaniu stabilności, poprawiamy koordynację i motorykę. Zajęcia na trampolinach kryją się pod różnymi nazwami: jump fit, jumping frog.

AirJoga

Asany wykonywane są w hamakach – specjalnych chustach umocowanych do sufitu. Air Joga łączy elementy jogi, akrobatyki i pilatesu. Celem air jogi jest wzmocnienie i poprawa elastyczności mięśni i stawów. Trening wzmacnia mięśnie ramion, brzucha i nóg, odciąża plecy i stawy. Bardziej zaawansowane osoby wykonują wszystkie ćwiczenia bez kontaktu z podłożem. Zajęcia są bardzo przyjemne, pozwalają na pokonywanie swoich słabości i obaw. Okazuje się, że każdy jest w stanie wykonywać akrobacje w powietrzu, wystarczy spróbować. Zajęcia niesamowicie rozluźniają i poprawiają samopoczucie.

Aerial Hoop

To trening wykonywany jest w powietrzu na kołach cyrokwych. Jest to tak naprawdę forma tańca. Odciążamy stawy kolanowe i biodrowe oraz kręgosłup. Zajęcia uelastyczniają i wzmacniają ciało, pracują właściwie wszystkie mięśnie. Dodatkowo odprężają i dają dużo przyjemności. 

Ścianka wspinaczkowa

Doskonałe urozmaicenie klasycznych treningów. Sport ten można uprawiać w środowisku naturalnym lub na specjalnie przygotowanych ściankach w klubach fitness i siłowniach. Ze względu na różny stopień trudności, sport ten mogą uprawiać wszyscy, bez względu na poziom zaawansowania i wytrenowania. Jest to trening ogólnorozwojowy, wzmacnia wiele partii mięśni. Pracują ręce: biceps i triceps, nadgarstki, przedramiona, barki, mięśnie klatki piersiowej i brzucha, pleców, nogi: pośladki, uda i łydki. Sport ten sprzyja rozciąganiu mięśni i stawów. Dodatkowo bardzo pozytywnie wpływa na nasz stan psychiczny. Wzmacnia koncentrację, rozładowuje stres, uczy dążenia do celu, wzmacnia charakter. Legginsy, koszulka, dobre buty i można próbować swoich sił. Osprzęt i uprząż można wypożyczyć na miejscu. 

Joanna Kurda-Słodkowska

Autor Joanna Kurda-Słodkowska

Ćwiczy regularnie, tańczy, umysł trenuje pisząc artykuły.

Artykuły powiązane