Przyprawy. Niezastąpione w diecie.

Przyprawy. Niezastąpione w diecie. Są prawdziwym sprzymierzeńcem w walce z otyłością!

Joanna Kurda-Słodkowska, , Dieta i żywienie

Są kolorowe, aromatyczne, poprawiają jakość potraw a do tego są bardzo zdrowe dla naszego organizmu. Jeżeli chcemy szybciej zrzucić kilka kilogramów, w swojej kuchni powinniśmy używać przypraw. Te, które nam pomogą w walce z nadwagą są właściwie powszchnie znane.

Czarny pieprz

Wszyscy na pewno mamy go w kuchni. Piperyna – wierzchnia warstwa pieprzu ma cudowne właściwości lecznicze i odchudzające. Podnosi wydolność fizyczną organizmu, wspomaga wydzielanie soków trawiennych i przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Najlepiej używać pieprzu świeżo zmielonego na gotowe do podania potrawy. Dla lubiących nowinki – do deserów również można użyć nieco pieprzu!

Chili

Nie każdy lubi tak ostro, ale czasem warto podkręcić trochę swój metabolizm. Zawiera kapsaicynę, która pozwala na szybsze spalanie tkanki tłuszczowej. Papryczki chili dodadzą nam również energii i poprawią samopoczucie.

Kardamon

Przyprawa znana już w starożytności. Używana była jako perfumy, afrodyzjak oraz lek zwalczający otyłość. Olejki eteryczne zawarte w kardamonie przyspieszają metabolizm i powodują, że procesy trawienne przebiegają szybciej. Jest to doskonała przyprawa do deserów, kawy, herbaty, ale i do dań mięsnych.

Imbir

W tej przyprawie również zawarta jest kapsaicyna, która powoduje rozgrzewanie naszego ciała i przyspieszenie spalania tkanki tłuszczowej. Imbir działa również rozkurczowo i wspomaga procesy trawienne. Działa również antybakteryjnie i przeciwgorączkowo. Imbir można stosować do kawy i herbaty, do mięs, do zup.  

 Kurkuma

To tradycyjna przyprawa kuchni indyjskiej. Ma intensywny, żółty kolor. Doskonale poprawia wygląd potraw, ale nie można zapominać o jej właściwościach leczniczych. Ma działanie antyoksydacyjne, usuwa z organizmu wolne rodniki i zapobiega powstawaniu nowotworów, wspomaga wątrobę, łagodzi stres. Zawarta w niej kurkumina powoduje zmniejszenie ryzyka zachorowania na cukrzycę oraz zmniejszenie odkładanie się tłuszczu w naszym organizmie. Kurkumę możemy stosować niemalże do każdej potrawy. Komponuje się świetnie zarówno z potrawami mięsnymi, jak i z warzywami oraz ryżem.

Cynamon

Przyspiesza spalanie węglowodanów, reguluje poziom glukozy we krwi, rozgrzewa, minimalizuje przyswajanie tłuszczu przez komórki. Powinien znaleźć się w diecie każdej osoby, która się pragnie obniżyć swoją wagę. Dodawać go można do wszystkich deserów oraz do kawy i herbaty, do musli.

Kminek

Poprawia koncentrację, zapobiega wzdęciom i ułatwia trawienie po spożyciu ciężkich potraw. Ze względu na swoje właściwości doskonały jest jako dodatek w kuchni typowo polskiej.

 

Nie szukajmy więc w aptekach cudownych recept na ograniczenie wagi. Skorzystajmy z tego, czego dostarcza nam sama natura. To właśnie najlepszy i najzdrowszy sposób, aby poprawić funkcjonowanie naszego organizmu.    

Joanna Kurda-Słodkowska

Autor Joanna Kurda-Słodkowska

Ćwiczy regularnie, tańczy, umysł trenuje pisząc artykuły.

Artykuły powiązane