Dieta na płaski brzuch.

Dieta na płaski brzuch. Chcesz mieć piękny brzuch? Musisz zastosować odpowiednią dietę.

Joanna Kurda-Słodkowska, , Dieta i żywienie

Marzymy o nim wszyscy – płaski brzuch! Ćwiczymy, pływamy i… nic. Niestety, w tej sytuacji poza odpowiednim treningiem, konieczna jest odpowiednia dieta. Jakie produkty żywieniowe są naszym sprzymierzeńcem a jakich lepiej unikać? Poniżej kilka przykładów, według których powinniśmy komponować nasze posiłki.

Dieta na płaski brzuch

- pełnoziarniste produkty zbożowe – kasze, płatki owsiane, siemię lniane, pełnoziarniste makarony – na długo zapewniają uczucie sytości, dostarczają składników mineralnych i witamin a także błonnika.

-  warzywa i owoce – niskokaloryczne, najlepiej nieprzetworzone, surowe. Zawierają błonnik oraz  dodatkowo są źródłem witamin i składników mineralnych. Najlepszym wyborem będą: jabłka, jeżyny, maliny, truskawki, banany, ananasy, arbuz, woda z cytryną, gotowany bób – doskonałe źródło białka i błonnika, marchew, soki wielowarzywne, sok pomidorowy, sok buraczany, cukinia, sałata, avocado.

- chudy nabiał - twarogi i sery, chude mięso, jajka i ryby. Białko jest ważnym budulcem mięśni a do tego przyspiesza przemianę materii i spalanie tłuszczu.

- fermentowane przetwory mleczne – naturalne jogurty, maślanka czy kefiry pomogą przyspieszyć przemianę materii oraz doskonale wpływają na podniesienie odporności.

- duża ilość płynów – dieta na płaski brzuch powinna zawierać duże ilości napojów. Pić należy, jak wszyscy wiemy około 2 l. płynów dziennie, inaczej organizm się odwadnia i zatrzymuje wodę. Jesteśmy spuchnięci, obrzmiali i mamy problemy z trawieniem. Aby tego uniknąć najlepiej spożywać wodę z cytryną, herbaty zielone (ok. dwie filiżanki dziennie), herbatę czerwoną - najlepiej wieczorem, skuteczne i polecane są również napary ziołowe – mięta, dziurawiec, koper włoski, regulują trawienie i zapobiegną wzdęciom.  

Czego unikać w diecie na płaski brzuch?

- sól – nie pomoże w naszych zmaganiach, należy ją ograniczyć, gdyż zatrzymuje wodę w organizmie, będziemy wyglądać na spuchniętych i obrzmiałych.

- warzywa wzdymające – kapusta, fasola, groch. Z jednej strony to doskonałe źródło białka i błonnika, z drugiej strony mogą wywoływać wzdęcia. Po zjedzeniu pomóc mogą napary ziołowe ułatwiające trawienie. W momencie stosowania diety, lepiej unikać.

- dania smażone, fast food, tłuste potrawy, dania mączne – czasem mamy ochotę na coś mniej zdrowego, ale te produkty całkowicie zniweczą nasz plan. Są bardzo wysoko kaloryczne. 

Ogólne zasady diety na płaski brzuch

Jeść powinniśmy co 2-3 godziny niewielkie porcje, inaczej dopadnie nas wilczy głód! I zjemy wszystko, co wpadnie nam w ręce 😊 Zapomnijmy również o głodówkach – stresują nasz organizm i nie sprzyja odchudzaniu. Potrawy najlepiej gotować na parze. Konsekwentnie stosowana dieta na płaski brzuch poprawia funkcjonowanie układu pokarmowego, zapobiega wzdęciom i razem z odpowiednim treningiem ułatwi spełnienie marzenia!

Joanna Kurda-Słodkowska

Autor Joanna Kurda-Słodkowska

Ćwiczy regularnie, tańczy, umysł trenuje pisząc artykuły.

Artykuły powiązane