Szparagi i truskawki w roli głównej.

Szparagi i truskawki w roli głównej. Korzystajmy z sezonowych owoców i warzyw. Latem jest w czym wybierać.

Aleksandra Morawska, , Dieta i żywienie

Oto kilka zdrowych propozycji dań z pysznych truskawek i szparagów, które od kilku sezonów przeżywają renesans. Sałatka z truskawkami i serem pleśniowym to świetna, orzeźwiająca propozycja na lunch, gdy za oknem upał i żar lejący się z nieba. Jeżeli nie mamy ochoty na nic ciepłego, zapraszamy na sałatkę. 

Składniki:

  • Duża garść truskawek
  • Duży plaster sera pleśniowego lazur
  • Garść roszponki
  • Pięć orzechów włoskich
  • Łyżeczka gęstego octu balsamicznego
  • Łyżeczka oliwy z oliwek

Truskawki kroimy w plasterki, a ser pleśniowy w kostkę. Pokruszone orzechy prażymy na suchej patelni. Na talerz wykładamy roszponkę, układamy pozostałe składniki i skrapiamy oliwą z oliwek i gęstym octem balsamicznym.

Lody truskawkowo-bananowe

Nasza propozycja na śniadanie w gorący dzień. Kto powiedział, że nie można w ten sposób zacząć dnia?  

Składniki:

  • Dwa średnie banany, wcześniej pokrojone i zmrożone co najmniej przez noc
  • Garść truskawek
  • Dwie łyżki jogurtu naturalnego
  • Łyżka orzeszków ziemnych niesolonych
  • Listek mięty

Wszystkie składniki blendujemy przy użyciu malaksera o dużej mocy. Po zmiksowaniu, przekładamy do miseczki, dekorujemy kilkoma plasterkami truskawek i listkiem mięty.

Zupa krem ze szparagów

Idealna propozycja na obiad lub lekką kolację.

Składniki (na 2 porcje)

  • Pęczek białych szparagów
  • Pietruszka korzeniowa
  • Trzy szklanki bulionu warzywnego
  • Duży ziemniak
  • Ząbek czosnku
  • Pół białej cebuli
  • Dwie łyżeczki jogurtu naturalnego lub śmietany 12% tłuszczu
  • Dwie łyżeczki startego parmezanu
  • Dwie łyżki oliwy z oliwek
  • Gałka muszkatołowa
  • Sól
  • Pieprz
  • Dwie grzanki z chleba żytniego

Myjemy warzywa. Ziemniaka obieramy i kroimy w małe kawałki. Szatkujemy cebulę, czosnek rozdrabniamy w prasce. Szparagi obieramy i kroimy w większe kawałki. Do garnka z grubym dnem wlewamy oliwę, następnie dodajemy cebulę, chwilę później czosnek, uważając, by się nie przypalił. Po zeszkleniu, zalewamy bulionem warzywnym, dodajemy ziemniaka i szparagi i gotujemy na małym ogniu do miękkości. Następnie, rozdrabniamy przy użyciu blendera. Jeśli zupa jest za gęsta, można dodać więcej bulionu, jeśli za rzadka, odparowujemy ją na małym ogniu bez przykrycia, co jakiś czas mieszając. Następnie, dodajemy przyprawy i parmezan. Rozlewamy krem do miseczek, podajemy z kleksem jogurtu i tostem pokrojonym w kostkę.

 

Aleksandra Morawska

Autor Aleksandra Morawska

Artykuły powiązane