Trening EMS. Hit w świecie fitness.

Trening EMS. Hit w świecie fitness. Elektrostymulacja mięśni prądem o niskim napięciu, podnosi efekty treningu.

Joanna Kurda-Słodkowska, , Wybierz sport dla siebie

Trening EMS to ćwiczenia, które wykonuje się z wykorzystaniem elektrostymulacji mięśni. Metoda ta od lat stosowana jest w fizjoterapii i sporcie wyczynowym. Obecnie, dzięki najnowszym osiągnięciom technologicznym, stała się dostępna na siłowniach oraz w klubach fitness. "Dzięki dodatkowej stumulacji mięśni prądem o niskim natężeniu, trening jest bardziej efektywny. Jeden 20 minutowy trening EMS jest równy 2-3 godzinnemu treningowi w tradycyjny sposób". - mówi właścicielka klubu Poleczki Gym, Agnieszka Grzybowska.

Na czym polega trening EMS? 

Na początku przeprowadzana jest analiza składu ciała osoby ćwiczącej, następnie dobrane zostają odpowiednie ćwiczenia, które dopasowane są do kondycji i celów treningowych. Przed rozpoczęciem treningu, na strój sportowy zakładamy specjalną kamizelkę, pas biodrowy i opaski na uda i ramiona. To do nich przyczepione są elektrody. Tak ubrani, wykonujemy ćwiczenia - pompki, wykroki, przysiady. W trakcie treningu impulsy elektryczne, wysyłane do mózgu, dodatkowo pobudzają pracę mięśni. Każdy impuls nadawany jest z inną częstotliwością, dopasowaną do odpowiedniej grupy mięśniowej. "Impulsy są bezbolesne i w przypadku osób, które nie mają problemów ze zdrowiem, zupełnie bezpieczne. Nad całym treningiem czuwa dedykowany osobie ćwiczącej trener personalny, który jest fizjoterapeutą." - mówi Agnieszka Grzybowska z Poleczki Gym.

Podczas treningu stymulowane są wszystkie największe grupy mięśniowe na raz:

- nogi, nasz fundament - mięśnie ud – przednie, tylnie i przyśrodkowe, pośladki

- plecy - nazywane także mięśniami grzbietu,

- klatka piersiowa - mięsień piersiowy większy oraz mniejszy, mięśnie międzyżebrowe, przepona i mięśnie podobojczykowe

- brzuch – mięsień prosty i mięśnie skośne, odpowiedzialne za ruch skrętny kręgosłupa

- ramiona - obręcz barkowa, która składa się z mięśni naramiennych, nadgrzebieniowych, podgrzebieniowych, podłopatkowych i mięśni obłych oraz  ramię, które składa się z prostowników (tzw. Triceps), zginaczy (tzw. Biceps) oraz mięśnia ramiennego. 

Z treningu z elektrostymulatorem powinny zrezygnować kobiety w ciąży, osoby chore na epilepsję lub z rozrusznikiem serca.

Najważniejsze zalety EMS

Trening EMS jest wyjątkowy z kilku powodów. Krótki czas trwania jest jego niewątpliwą zaletą w dzisiejszych "zabieganych" czasach. Cykl treningowy trwa tylko 20 minut, wykonywany dwa-trzy razy w tygodniu da zachwycające efekty. "Podczas jednego treningu spalamy nawet 1200 kcal., dzięki czemu możemy zrzucić zbędne kilogramy nawet trzy razy szybciej, niż podczas tradycyjnych ćwiczeń". - mówi ekspert z klubu Poleczki Gym. Wspomniana najnowsza technologia pobudza mięśnie i rozbija tkankę tłuszczową. Cykliczna szczegółowa analiza składu ciała pozwala na ciągłe kontrolowanie efektów i korygowanie treningu by był jeszcze efektywniejszy. Trening nie jest trudny, ponieważ wykorzystywane są tutaj podstawowe zestawy ćwiczeń. Kolejna zaleta EMS to równoczesne zaangażowanie kilku grup mięśniowych naszego ciała oraz pobudzenie do pracy mięśni znajdujących się w głębszych warstwach organizmu. Może być traktowany jako trening uzupełniający dla osób uprawiających inne sporty.  

Efekty treningu z elektrostymulacją mięśni

Pierwszych efektów zmagań możemy spodziewać się już po 4-6 tygodniach ćwiczeń. Rezultaty oczywiście zależą  od wyznaczonych celów treningowych. "Zawsze jednak, trening EMS daje znaczące rezultaty w redukcji tkanki tłuszczowej, modelowaniu sylwetki, redukcji cellulitu, w budowie masy mięśniowej oraz poprawie wydolności organizmu. Ponadto, trening EMS przyspiesza metabolizm, łagodzi bóle pleców i znakomicie poprawia samopoczucie. Wzmacnia wszystkie mięśnie stabilizujące odpowiedzialne za utrzymywanie prawidłowej postawy ciała." - mówi trener z klubu Poleczki Gym.

W dzisiejszym szybkim życiu, gdzie obowiązków wciąż przybywa, coraz mniej czasu mamy dla siebie, swojego zdrowia, kondycji i urody. Dlatego nowatorskie  i ogólnorozwojowe rozwiązania treningowe zaczęły cieszyć się dużym zainteresowaniem. Elektro-treningi EMS w klubie PoleczkiGYM, to treningi dla najbardziej wymagającej grupy osób. Tu w bezpieczny i szybki sposób można uzyskać pożądane cele w krótkim czasie.

Joanna Kurda-Słodkowska

Autor Joanna Kurda-Słodkowska

Ćwiczy regularnie, tańczy, umysł trenuje pisząc artykuły.

Artykuły powiązane