Czy posiłek po treningu jest ważny?

Czy posiłek po treningu jest ważny? Oczywiście! Dzięki niemu zregenerujemy organizm po wysiłku fizycznym.

Joanna Kurda-Słodkowska, , Dieta i żywienie

W posiłku potreningowym powinny znaleźć się złożone węglowodany i białka oraz niewielka ilość tłuszczu, który jest dobrym źródłem energii. Bardzo ważne jest także uzupełnienie elektrolitów, których bogatym źródłem są soki owocowe.

Propozycje Salad Story na posiłek po treningu

Dobrą propozycją dla osób trenujących jest sałatka na bazie mixu sałat lub szpinaku z dodatkiem kaszy, ryżu lub makaronu jako źródło węglowodanów, mięsem, tofu bądź rybą  oraz dodatkiem zdrowej porcji lekkiego sosu np. na bazie jogurtu lub oleju z dodatkiem oliwy z oliwek. Każdą kompozycję Salad Story można zamieniać dodając ulubione składniki.

Sałatka Cezar

- pożywna sałatka z dużą ilością białka

- podwójna porcja mięsa

- jajko – źródło dobrze przyswajalnego białka, witamin z grupy B oraz kwasu foliowego

Sałatka Wege Miska z kaszą jaglaną, tofu i porcją warzyw

- na bazie liści szpinaku z kaszą jaglaną (wysoka zawartość witamin z grupy B i żelaza, łatwo przyswajalne białko i bogate źródło węglowodanów)

- wysoka zawartość białka sojowego, wapnia oraz fosforu)

- mix pestek (źródło zdrowego tłuszczu)

- źródło błonnika i witamin

Wołowina Hummus

- mix sałat z kaszą gryczaną (źródło składników mineralnych: potasu, magnezu i żelaza oraz witamin z grupy B) i porcją warzyw

- źródło przyswajalnego białka (hummus)

- wołowina (źródło pełnowartościowego białka oraz bogate źródło składników mineralnych, głownie żelaza i cynku oraz witaminy B12 oraz źródło tłuszczu)

- źródło błonnika

Wrap Tuńczyk-Awokado

- sycący wrap z tuńczykiem, awokado, dodatkiem brązowego ryżu i porcją warzyw

- źródło węglowodanów, witaminy B1, B2, B6, magnez oraz błonnik

- zawiera zdrowe tłuszcze (awokado)

- źródło dobrze przyswajalnego białka, witamin z grupy B oraz kwasu foliowego

- źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, witaminy z grupy B

- źródło błonnika

- dressingi: francuski na bazie oleju z dodatkiem oliwy z oliwek oraz jogurtowy na bazie jogurtu naturalnego z dodatkiem świeżych ziół

Uzupełnianie elektrolitów po treningu

 Jako uzupełnienie każdego posiłku i wspomaganie regeneracji organizmu po wysiłku fizycznym polecane są świeżo wyciskane soki owocowe.

Jak schudnąć smacznie i bez wyrzeczeń z Salad Story

Przewrotne jest, że aby schudnąć należy regularnie jeść i nie stosować głodówek. - mówi Anna Krajewska, właścicielka Salad Story. - Kluczem do sukcesu jest właśnie odpowiedni dobór posiłków. Zbilansowana dieta powinna być bogata w węglowodany, białka i zdrowe tłuszcze, błonnik, witaminy i składniki mineralne.

Wśród propozycji Salad Story znajdziemy dania, które bazują na świeżych składnikach, przygotowywanych każdego dnia na bieżąco, z uwzględnieniem dużych porcji świeżych, różnorodnych warzyw, również sezonowych. Wszystkie dania przygotowywane są według zdrowych technik kulinarnych. W kuchni Salad Stroy nie stosuje się żadnych koserwantów, ani ulepszaczy oraz potraw smażonych. Sztandarowe dania to pożywne, lekkie sałatki, na bazie miksu sałat. Sycące boxy na bazie zdrowych węglowodanów (kasze, ryż), niezbędnych w każdej diecie. Godne polecenia są lekkie, warzywne zupy oraz świeże soki bogate w witaminy i składniki mineralne, przyspieszające przemianę materii. Poza gotowymi propozycjami, możemy skomponować własne danie, w którym uwzględnimy wszystkie składniki, które lubimy jeść.    

Przykłady posiłków, które znajdziemy w Salad Story:

Salatka Mango-Kurczak

- sałatka z mango, kurczakiem, kaszą i porcją zdrowych warzyw

- źródło błonnika, witamin z grupy B, witaminy E i składników mineralnych

- bogata w białko

- przyspieszająca przemianę materii  i oczyszczająca organizm z toksyn

Sałatka Nicejska

- lekka sałatka z tuńczykiem i jajkiem

- źródło dobrze przyswajalnego białka, witamin z grupy B oraz kwasu foliowego

- źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3

- duża porcja warzyw (źródło błonnika)

Łososiowy Kasza Box

- box na bazie z kaszy jaglanej z łososiem, awokado i porcją warzyw

- wysoka zawartość witamin z grupy B, błonnika i żelaza oraz łatwo przyswajalnego białka

- naturalne źródło zdrowych tłuszczów z grupy omega-3

Świeżo wyciskane soki

-bogate w składniki mineralne oraz witaminy

-przyspieszające przemianę materii

- oczyszczające organizm z toksyn

- idealne dla osób dbających o linię

Warzywne zupy

- bogate źródło błonnika

- bez ciężkostrawnych dodatków

- tylko świeże i zdrowe składniki

- niskokaloryczne i przede wszystkim zdrowe

Joanna Kurda-Słodkowska

Autor Joanna Kurda-Słodkowska

Ćwiczy regularnie, tańczy, umysł trenuje pisząc artykuły.

Artykuły powiązane