Śniadania nie muszą być nudne!

Śniadania nie muszą być nudne! Oto kilka pomysłów na pożywne, zdrowe i proste w przyrządzeniu śniadanie.

Alicja Moreń, , Dieta i żywienie

Wielu dietetyków uważa śniadanie za najważniejszy posiłek dnia. Ważne jednak, aby śniadanie było zdrowe, odżywcze i dawało dużo energii.

Pełnowartościowe płatki śniadaniowe

Popularną formą śniadania są płatki na mleku – i nie bez powodu. Płatki to cenne źródło błonnika oraz węglowodanów. Są bogate w witaminy z grupy B, witaminę E, magnez, cynk i żelazo. Co więcej - są szybkie i proste w przyrządzeniu a do tego świetnie smakują. Warto zwrócić uwagę na ich skład, ponieważ często znajduje się w nim duża dawka cukrów i konserwantów, większość z nich zawiera również bardzo szkodliwy dla zdrowia olej palmowy. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest sięgnąć po nieprzetworzone płatki, wyprodukowane z pełnego ziarna i nieoznaczone dopiskiem „błyskawiczne” – owsiane, jaglane, orkiszowe, jęczmienne, gryczane czy też żytnie.

Sposób przyrządzenia jest prosty i szybki – wystarczy zalać je wodą lub mlekiem i gotować ok. 5-10 min. Można podawać z owocami, ziarnami słonecznika, pestkami dyni, orzechami i otrębami. Dodatkowo warto dodać do nich cynamon, kakao bądź miód. 

Jajka na śniadanie

Zdrowa dieta powinna obfitować w produkty bogate w białko. Na śniadanie idealnie sprawdzą się więc jajka, ze względu na zawartość cennych składników odżywczych, takich jak tłuszcze, minerały oraz wysokojakościowe, łatwo przyswajalne białko, które wspomaga odchudzanie. Jedno jajko ma jedynie 80 kalorii, dlatego warto je jeść, jeśli chcemy schudnąć. Można je przygotować na tak wiele sposobów, że nigdy się nie znudzą – na twardo, na miękko, faszerowane, w formie jajecznicy czy też omletu. Warto podawać jajka z warzywami - świetnie sprawdzi się tu szpinak, jarmuż, papryka, cebula, szczypior, pomidory czy ogórki.

Awokado na odchudzanie

Awokado to jedno z najbardziej kalorycznych owoców, dostarcza nam potężną dawkę energii, dlatego warto je spożywać na śniadanie! Jest ono sycące i bogate w duże ilości tłuszczu, ale spokojnie, to zdrowe tłuszcze. Jedz awokado i nie przejmuj się, że przytyjesz - wręcz przeciwnie! Awokado, dzięki cennemu błonnikowi i kwasom tłuszczowym na dłużej zaspokaja apetyt, a co za tym idzie – wspomaga odchudzanie! Może być dodatkiem do naleśników lub kanapek, dobrze smakuje w połączeniu z jajkami. Warto przyrządzić pastę z awokado - sposobów jest wiele.

Przykładowo: rozgnieść dojrzałe awokado widelcem, dodać czosnek, przyprawy i gotowe. Pastę można wzbogacić dodając ugotowane jajka, sok z cytryny, czy suszone pomidory.

Dla sportowców - masło orzechowe

Masło orzechowe powinno znaleźć się w diecie każdego sportowca! Doskonałym pomysłem na śniadanie są kanapki z masłem orzechowym, świetnie smakuje również jako dodatek do naleśników czy placków. Jest bogate w nienasycone tłuszcze, które przyczyniają się do spalenia tkanki tłuszczowej. Co więcej jest źródłem białka, które jest niezwykle ważne dla sportowców, oraz witamin i minerałów. Ważne jednak, aby uważnie czytać etykiety i wybrać produkt pozbawiony dodatków typu tłuszcze trans, syrop glukozowo – fruktozowy, cukier i sól.  Najlepiej masło orzechowe przyrządzić samodzielnie, używając orzechów włoskich lub migdałów.

Alicja Moreń

Autor Alicja Moreń

Specjalistka od pysznej i zdrowej diety. Nawet jak żartuje, to smacznie i zdrowo.

Słowa kluczowe

dieta , odchudzanie

Artykuły powiązane